Gepersonaliseerde ervaring aan boord van Qatar Airways

February 02, 2024

Qatar Airways heeft een interne applicatie geïntroduceerd die het cabinepersoneel in staat stelt om gepersonaliseerde ervaringen aan passagiers te bieden. In de eerste fase biedt de applicatie realtime inzicht in vluchtinformatie, en klanten- en servicegegevens. Dit stelt het cabinepersoneel in staat om de profielen van passagiers te bekijken, inclusief leden van de privilege club en oneworld-leden, evenals alle speciale serviceverzoeken en voorkeuren voor een meer gepersonaliseerde en geïntegreerde reis met de bekroonde luchtvaartmaatschappij. De applicatie geeft het cabinepersoneel ook toegang tot actuele digitale trainingsmaterialen.

In de komende maanden zal Qatar Airways de eerste mijlpaal in deze fase van digitale transformatie bereiken door het cabinepersoneel te voorzien van meer dan 15.000 mobiele apparaten. De luchtvaartmaatschappij zal de uitrol van het nieuwe project in meerdere fasen voltooien, met plannen om het bereik uit te breiden naar Hamad International Airport en overzeese luchthavens en lounges, waarbij de unieke reisplannen en vereisten van passagiers worden geïntegreerd in alle contactpunten.

De CEO van Qatar Airways Group, Engr Badr Mohammed Al Meer, zei: “Wij, bij Qatar Airways, zijn ongelooflijk enthousiast om een nieuwe fase in de digitale transformatie van de luchtvaartmaatschappij te introduceren, vooral een die onze wereldklasse ervaring aan boord zal verbeteren. Als leiders in industriële innovatie en digitale adoptie, blinkt Qatar Airways uit in het identificeren van en reageren op opkomende trends voor het comfort en gemak van onze passagiers en dit project is een bepalende stap naar een meer verbonden en inzichtelijke interactie tussen onze klanten en personeel.”

Door digitale oplossingen te omarmen, stroomlijnt de luchtvaartmaatschappij niet alleen processen, maar toont zij ook haar toewijding aan het verminderen van papierafval en het zetten van stappen richting duurzamere werkwijzen.

Qatar Airways heeft dit jaar grote stappen gezet in zijn digitale transformatie, inclusief de samenwerking met Google Cloud om data-analyse en kunstmatige intelligentie-oplossingen te onderzoeken voor verbeterde klantbelevingen en duurzaamheid.